Ajaveebid ehk blogid vs trükimeedia

Veel mõnda aega tagasi oli võimalus oma arvamust laiema avalikkusega jagada suhteliselt ahtake. Väljundiks olid ajalehed, ajakirjad ja harvem ka televisioon. Arvamuslehekülgedel oma mõtteid teistega jagada said vaid vähesed väljavalitud. Samas rahvas ootas huviga, millised lood järgmisse trükki minevasse ajalehte/ajakirja jõuavad. Mäletan ehedalt kuidas lehepoisid neljapäeva hommikutel värsket Eesti Ekspressi tööle tõttavatele inimestele müütasid. Rahvas luges ning lugude analüüs toimus siis juba kuidas kellelgi - kas töökaaslastega kohvipausi pidades, saunas õlle kõrvale jne. Lugude kvaliteedist sõltus ajalehe edukus - kui leht müüs hästi, siis oli lugude valik läinud järelikult täppi.


Nüüdseks, tänu interneti kiirele arengule ja levikule on aga võimalus suurte rahvahulkadega oma arvamust jagada pea kõigil. Üks laialt levinud võimalus selleks on ajaveebi pidamine ehk blogimine. Blogisid ja nende teemasid on seinast seina, kes kirjutab poliitikast, kes  teadustööst. Kes kirjutab lihtsalt oma lõbuks, kellele aga on saanud sellest lausa sissetuleku allikas. Suurema jälgijate arvuga päevikupidajaid kasutavad ettevõtted oma toodete reklaamimiseks. Erinevalt trükimeediast on inimestel võimalus avaldada arvamust kirjutise kohta kohe sealsamas kirjutise juures (on ka neid blogisid, mida kommenteerida ei saa). Ühest küljest võib ju olla hea, et inimene saab kohe värskelt oma emotsiooni ja mõtted loetu kohta kirja panna, kuid teisalt leidub kahjuks palju ka neid, kelle jaoks on kujunenud pahatahtlikke kommentaaride kirjutamine eneserahuldamise viisiks. Seega peab autor olema valmis kõigeks!

Võiks ju arvata, et blogid on mõjunud ajalehtede arvamusveergudele laastavalt, siis tegelikkuses pakun, et mitte. Pigem isegi vastupidi! Tihtilugu saavad ajakirjanikud hoopis blogidest ainest enda kirjutiste jaoks.
Selle parimaks tõestuseks on vast USA eelmine president, kelle Twitteri (tegemist mikroblogimise populaarseima teenusega)  säutsudest oma artiklitele saanud ainest vägagi paljud.😊😊😊

Ehk kokkuvõtvalt võib öelda, et ajaveebid on trükimeediale korraga nii konkurent kui abiline.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teistmoodi IT

Kasutatavus veebis